Jonathon Conte neden intihar etti?

Çocuk hakları kuruluşlarının lideri Jonathon Conte neden intihar etti?

 

Jonathon Conte neden intihar etti?

Hemşire Marilyn Fayre Milos'un Jonathon için söyledikleri:

"Jonathon'un acısı derindi ve bunun hakkında konuşamadı. Kalbim büyük bir acı içinde. Çocuklarımıza yaptıklarımızın etkisine tanık olmak. Ve yetişkinler haline geldiklerine tanık olmak. Jonathon, dünyaya gelen bebekler için dünyayı daha iyi hale getirmek için elinden geleni yaptı ama geldiği dünyanın üstesinden gelemedi. "

"Sünnet, anne ile çocuk arasındaki temel güvenin gelişmesinin önünde çok büyük bir engeldir." diyor Psikiyatrist Rima Laibow. Psikiyatrist Ronald Goldman, ise şöyle diyor: "Sünneti hekim yapsa ve sünnet için son kararı baba vermiş olsa da, yeni doğan bebek bu deneyimi anneye bağlar. Araştırmalar, sünnetin anne-bebek bağını olumsuz etkileyebileceğini göstermiştir. "

Jonathon Conte annesine kırgındı. Çünkü annesi onu korumamıştı. Kendi annesine kırgın olan Jonathon protestolarında çoğunlukla annelere seslenirdi. 


Thank you mothers for protecting your children from forced genital modification.

Çocuklarınızı zorla genital organ değişikliğinden koruduğunuz için annelere teşekkür ederim.

"Anneler Günü şerefine, annelere çocuklarını zorla genital değişikliklere karşı korudukları için teşekkür etmek için yeni bir tabela hazırladım ve San Francisco sokaklarına çıktım. Yol boyunca çok sayıda insan bana gülümsedi, minnettarlığını ifade etti ve bana beşlik çaktı. Ama tabelamı okuduktan sonra çekingen bir şekilde yüz çeviren kadınlar da vardı. Bir erkeğin tabelamı okuduktan sonra elini bir kadının sırtına koyduğunu birkaç kez fark ettim. Sanki onu rahatlatacakmış gibi. Annesine kendisini bütün (sünnetsiz) tuttuğu için minnettar olan bir Yahudi adam da dahil olmak üzere birkaç olumlu görüşme yaptım." demişti genital sakatlama kurbanı Jonathon Conte. 

Jonathon Conte çocuk hakları için çok sayıda gösteri yaptı. Jonathon'ın kendi annesi acısıyla alay etti ve şansı olursa onu tekrar sünnet ettireceğini söyledi. Acılarına daha fazla dayanamayan Jonathon Conte 9 Mayıs 2016'da intihar etti.

Jonathon Conte intihar etmeden önceki son mesajı ise şuydu : 

"Toplumların, dini liderlerin, ailelerin veya eşlerin baskısı karşısında çocuklarını sünnetten koruyan tüm annelere, çocuklarınızın güvenliğini, esenliğini ve insan haklarını ön planda tuttuğunuz için teşekkür ederim."


Niki Sawyers'in Jonathon için söyledikleri:

"Sen benim oğlum olsaydın, her anne kadar gurur duyardım. Ne kadar önemsediğimi kanıtlamak için dünyanın sonuna giderdim. Sık sık özür dilerdim. Gerçeği yayarken senin yanında gelirdim. İşleri düzeltmek ve benim için ne kadar önemli olduğunu bilmeni sağlamak için elimden gelen her şey. Bağışlanmanı kazanmak için ne gerekiyorsa yapardım. Pişman bir anne olarak, yapmadığım bir an bile geçmezdi. İzin verdiğim şey için pişmanlık duyardım. O güne geri dönmek ve işleri farklı yapmak için her şeyi verirdim. Umarım oğlum, cehaletim için beni affetmek için kalbinde bulurdu. Bu kavgayı senin adına sürdürüyoruz. Huzur içinde yat canım Jonathan." 



Kelly Heitzman'ın Jonathon için söyledikleri:

"Sen benim için mutlak bir ilham kaynağıydın. İlk GIAW'mde (Genital Bütünlük Farkındalık Haftası) bana çok yardımcı oldun. Sen güzel bir ruhtun ve seni çok özleyeceğim. Huzur içinde yat, tatlı, özverili dostum. Umarım incinmezsin artık. Endişelenme, bu zorla genital değişiklik kabusunu sona erdirmek için her zamankinden daha çok savaşmaya devam edeceğiz. Seni seviyorum."