Wiktoria Szczepanik

 


Annemle bir Türk programı izlerken tesadüfen sünnet geleneğini öğrendim. Anlamadığım yeni bir kelime duydum: "sünnet." Anneme bunun ne anlama geldiğini sordum. Bunun penisin bir parçasını kesmek anlamına geldiğini söyledi.

Bunu duyunca şok oldum, bu yüzden sessiz kaldım. Orta Çağ'da insanların birçok konu hakkında yeterince bilgi sahibi olmadığı zamanlarda böyle şeylerin olduğunu düşündüm. Bu düşünce beni rahatsız etmeye başladı. Daha fazlasını bilmek istedim. Bununla ilgili okumaya başladım ve özellikle Müslümanlar ve Yahudiler arasında ve Kuzey Amerika'da sünnetin hala uygulandığını öğrendim. Sünnet derisinin önemli işlevinin farkında olduğum için bu benim için başka bir şoktu. Bu çok uzun bir tırnak gibi öylece kesilip atılabilecek bir şey değil.

Polonya'da doğdum ve yaşıyorum. Avrupa'da, bu sorunun ölçeği çok daha küçüktür. İnsan cinsel organlarına herhangi bir müdahaleye karşı çıktım ama bu beni asla kişisel olarak ilgilendirmedi, bu yüzden hayatım öylece devam etti. Zamanla hayatım boyunca Polonya'da yaşamak istemediğimi düşündüm. Eğitimimi bitirdiğimde ABD'ye taşınmaya karar verdim. Giderek daha fazla Amerikalı tanımaya başladım. Yahudi olan Amerikalı bir adamla en iyi arkadaş oldum. Ona sakatlanıp sakatlanmadığını sordum. Bu anı sanki yeni olmuş gibi hatırlıyorum ve neredeyse bir yıl önceydi. Evet sünnetli dedi. Bir keresinde Tanrı'ya inanmadığından bahsetmişti, bu yüzden ailesinin kültürel tercihinin kurbanı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Bunu öğrendiğimde bende bir şeyler değişti. İlk başta benim için dayanılmazdı. Ağlıyordum ve normal düşünemiyor, uyuyamıyor ve hatta yemek yiyemiyordum. Düşüncelerim en büyük düşmanım oldu. Bir gün artık çalışamıyordum, bu yüzden evden çıktım ve yürüyüşe çıktım. Çimlere, ağaçların arasına, insanlardan uzağa oturdum - ağlıyordum. Ve sonra bana huzur verecek tek şeyin eylem olduğunu fark ettim.

Bir şeyleri değiştirene kadar durmayacağıma dair kendime söz verdim.

O gün görevim başladı. Sünnete karşı olan insanları aramaya başladım. Bu dünyayı daha iyi bir yer yapmak için neler yapabileceğimizi bilmek istedim. Intact America'yı bu şekilde öğrendim. Ama onlarla iletişime geçecek gücü toplamam biraz zaman aldı çünkü bu konu kadın olmama ve vücudumun sağlam olmasına rağmen benim için çok zor.

Erkek sünnetinin uygulanmaya başlamasının asıl sebebinin ne olduğunu hâlâ merak ediyorum. Gerçekten mastürbasyonla ilgili miydi? Sebep buysa - artık mastürbasyonun normal olduğunu bildiğimize göre - bu uygulama neden devam ediyor?

Ve eğer kültür veya dinle ilgiliyse, neden -Amerika Birleşik Devletleri'nde olduğu gibi- kendi inançlarını henüz belirlememiş bebekler arasında bunu uygulayanlar doktorlar?

Neden insanlar her zaman insanın doğal cinselliğinde bir sorun buluyor? Doğduğumuzda kendi vücudumuza sahibiz. Hayatımız boyunca ona sahibiz ve onunla birlikte ölüyoruz. Bebeğe zorla cinsel ameliyat yapılmamalıdır. Bir yetişkin bilinçli olarak sünnet olmayı seçerse, tamam. Ancak küçük erkek çocukların sünnet derisini kesmek, temel insan haklarının açık bir ihlalidir. Hiç kimse, ebeveynlerimiz bile, vücudumuzun nasıl görünmesi gerektiğine karar verme hakkımızı elimizden alamaz.

Sanırım erkekler için savaşmak için doğdum. Onlardan alınanı onlara geri veremem. Ama gelecek nesiller için hayatı daha iyi hale getirmeye çalışabilirim. Ve bu çılgınlığı durdurmak için ne gerekiyorsa yapacağım.


Kaynak: https://intactamerica.org/voices-wiktoria/