Çocuklarını sünnet geleneğinden koruyan anne



- My name is Funda Celik and I am a mother from two sons.
- Benim adım Funda Çelik ve iki oğlan annesiyim.

- I love our Turkish culture. I am in love with the warmth of the people, the Turkish music, the natural manners and especially the Turkish cuisine.
- Türk kültürümüzü seviyorum. İnsanların sıcaklığına, Türk müziğine, doğal davranışlara ve özellikle Türk mutfağına aşığım.

- What I do not like at all is that the boys are being circumcised.
- Hiç sevmediğim şey, oğlanların sünnet edilmesidir.

- The common opinion is: if boys and men get circumcised, it has many advantages. It would be useful and healthy. But is it really like that?
- Yaygın görüş şudur: eğer oğlanlar ve erkekler sünnet edilirse, birçok avantajı vardır. Yararlı ve sağlıklı olurdu. Ama gerçekten böyle mi?

- After my sons were born, I began to study the topic intensively, crawled the internet and read books and talked to those affected. The topic did not let me go.
- Oğullarım doğduktan sonra konuyu yoğun bir şekilde incelemeye başladım, interneti taradım ve kitaplar okudum ve etkilenenlerle konuştum. Konu gitmeme izin vermedi.

- I realized with astonishment and fright: my idea of upbringing collides with the act of circumcision.
- Şaşkınlıkla ve korkuyla fark ettim: yetiştirme fikrim sünnet eylemiyle çarpışıyor.

- The father of my children and I are of Turkish descent, both born in Germany and grown up here.
- Çocuklarımın babası ve ben, hem Almanya'da doğup hem de burada yetişen Türk asıllıyız.

- I was pregnant with my first child. And wanted to do everything right:
- İlk çocuğuma hamile kaldım. Ve her şeyi doğru yapmak istedim:

- I do not want my child to be raised to obey. I want to respond to his needs, give it a lot of closeness and security, meet him at an eye-to-eye level, make co-decision with my child, if that is possible, build up trust, self-determination, binding, unconditional love.
- Çocuğumu itaat için yetiştirmek istemiyorum. Onun ihtiyaçlarına cevap vermek, ona çok yakınlık ve güvenlik sağlamak, göz seviyesinde buluşmak, mümkünse çocuğumla birlikte karar vermek, güven oluşturma, kendi seçimi, bağlanma, koşulsuz sevgi istiyorum.

- Before I got pregnant, I had no thoughts about circumcision. It seemed natural for me.
- Hamile kalmadan önce sünnet hakkında hiçbir fikrim yoktu. Benim için doğal görünüyordu.

- In my childhood and youth my family and I were invited to the celebrations. It was just normal. Because everybody did it.
- Çocukluğumda ve gençliğimde ailem ve ben kutlamalara davet edildik. Sadece normaldi. Çünkü herkes yapıyordu.

- After the birth of my first son I came across an article that was critical with the topic.
- İlk oğlumun doğumundan sonra konuyla ilgili kritik bir makaleye rastladım.

- This is where the topic began to captivate me and did not let me go.
- Konu burada beni büyülemeye başladı ve gitmeme izin vermedi.

- "Shall we circumcise our sons?" Suddenly this question was in the room.
- "Oğullarımızı sünnet edecek miyiz?" Aniden bu soru boşluktaydı.

- I asked myself: Why had I never thought about it?
- Kendi kendime sordum: Neden hiç düşünmemiştim?

- I want to build a strong relationship with my son. I want to protect him.
- Oğlumla güçlü bir ilişki kurmak istiyorum. Onu korumak istiyorum.

- I want him to trust me.
- Bana güvenmesini istiyorum.

- That he grows up to be a responsible and self-determined human being.
- Sorumlu ve kararlı bir insan olarak büyür.

- "And now I should just have his foreskin cut off? "
- "Ve şimdi sadece sünnet derisini kesmeliyim?"

- Doesn’t my child have the right to determine about his own body?
- Çocuğumun kendi bedeni hakkında karar verme hakkı yok mu?

- Yes, everyone has the right to physical integrity.
- Evet, herkes fiziksel bütünlük hakkına sahiptir.

- As long as no urgent medical need exists, why can’t we simply let the affected decide for themselves later on?
- Acil bir tıbbi ihtiyaç olmadığı sürece, neden kendileri için daha sonra karar vermelerine izin vermiyoruz?

- Himself, about his own body.
- Kendisi, kendi bedeni hakkında.

- I wrote a blog and wish to educate on the topic. To give important information to parents.
- Bir blog yazdım ve bu konuda eğitmek istiyorum. Ebeveynlere önemli bilgiler vermek.

- Because I know: ALL parents love their children!
- Çünkü biliyorum: Tüm ebeveynler çocuklarını seviyor!

- If parents had the right information, many of them would not consider this intervention. Or wait.
- Ebeveynler doğru bilgiye sahip olsaydı, çoğu bu müdahaleyi düşünmezdi. Ya da beklerdi.

- Or look for alternative options. If the foreskin is cut off, that can never be undone.
- Veya alternatif seçenekler arar. Sünnet derisi kesilirse, bu asla geri alınamaz.

- Circumcision has physical, mental and sexual effects that can exist a life long.
- Sünnetin ömür boyu süren fiziksel, zihinsel ve cinsel etkileri vardır.

- And the worst part is that the child could not decide for himself. He was not allowed to decide about his own body.
- Ve en kötü yanı, çocuğun kendisi için karar verememesidir. Kendi bedeni hakkında karar vermesine izin verilmez.

- Yet it has to live with the consequencesfor a lifetime.
- Yine de bir ömür boyu sonuçları ile yaşamak zorunda.

- This can lead to a breach of trust to the parents that can last a lifetime.
- Bu, ömür boyu sürebilen ebeveynlere güven ihlaline yol açabilir.

- Is it our right to decide over the body of our sons? No it is not.
- Oğullarımızın bedenine karar vermek bizim hakkımız mı? Hayır değil.

- Are we allowed to inflict the harm that this brings? No, we are not allowed.
- Bu zararı vermemize izin var mı? Hayır, izin yok.

- Do we as parents have the right to affect our boys’ sexuality? No we have not.
- Ebeveyn olarak oğullarımızın cinselliğini etkileme hakkımız var mı? Hayır, yok.

- Isn’t it rather our duty as parents to protect our children? Yes, exactly, it is.
- Çocuklarımızı korumak anne ve baba olarak görevimiz değil mi? Evet, aynen öyle.

- It is written in the Qur'an that Allah’s creation is perfect and we must not change his creation. There is not a single word mentioning circumcision.
- Kuran'da Allah’ın yaratılışı mükemmeldir ve yaratılışını değiştirmemeliyiz. Sünnetten söz eden tek bir kelime yoktur.

- All parents love their children. I want to encourage parents to think and to inform first.
- Tüm ebeveynler çocuklarını sever. Ebeveynleri önce düşünmeye ve bilgilendirmeye teşvik etmek istiyorum.

- Doctors get more and more concious that having a tight foreskin is quite natural for boys and no treatment is needed.
- Doktorlar, sıkı bir sünnet derisine sahip olmanın erkekler için oldukça doğal olduğu ve tedaviye gerek olmadığı konusunda giderek daha bilinçli hale gelir.

- Let's look at it from the child’s perspective:
- Buna çocuğun bakış açısından bakalım:

- My son asked me: “Mom, will that happen to me too? I do not want that."
- Oğlum bana sordu: “Anne, bu bana olacak mı? Bunu istemiyorum."

- And when I said: "No", he said: “Then my brother and I am lucky.”
- "Hayır" dediğimde şöyle dedi: "O zaman kardeşim ve ben şanslıyız."

- No one gets hurt if we wait until our boys are old enough to understand and decide for themselves.
- Çocuklarımız kendileri anlayacak ve kendileri için karar verecek yaşa kadar beklersek kimse incinmez.

- Listen to your instincts. Let your son be a whole child.
- İçgüdülerinizi dinleyin. Oğlunuzun bütün(sünnetsiz) bir çocuk olmasına izin verin.